UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Czytaj więcej…

Zrozumiałem

POLITYKA PRYWATNOŚCI SERWISU

1. Informacje ogólne.

1. Operatorem Serwisu www.certum.biz.pl jest Certum Risk Expert Patrycjusz Rodzyński, ul. Bukowa 27, 87-100 Toruń, NIP: 879-226-17-36.

2. Serwis realizuje funkcje pozyskiwania informacji o użytkownikach i ich zachowaniu w następujący sposób: a. Poprzez dobrowolnie wprowadzone w formularzach informacje. b. Poprzez zapisywanie w urządzeniach końcowych pliki cookie (tzw. "ciasteczka"). c. Poprzez gromadzenie logów serwera www przez operatora hostingowego IQ PL Sp. z o.o., funkcjonującego pod adresem www.iq.pl

2. Informacje w formularzach.

1. Serwis zbiera informacje podane dobrowolnie przez użytkownika.

2. Serwis może zapisać ponadto informacje o parametrach połączenia (oznaczenie czasu, adres IP)

3. Dane w formularzu nie są udostępniane podmiotom trzecim inaczej, niż za zgodą użytkownika.

4. Dane podane w formularzu mogą stanowić zbiór potencjalnych klientów, zarejestrowany przez Operatora Serwisu w rejestrze prowadzonym przez Generalnego Inspektora Ochrony Danych Osobowych.

5. Dane podane w formularzu są przetwarzane w celu wynikającym z funkcji konkretnego formularza, np w celu dokonania procesu obsługi zgłoszenia serwisowego lub kontaktu handlowego.

6. Dane podane w formularzach mogą być przekazane podmiotom technicznie realizującym niektóre usługi – w szczególności dotyczy to przekazywania informacji o posiadaczu rejestrowanej domeny do podmiotów będących operatorami domen internetowych (przede wszystkim Naukowa i Akademicka Sieć Komputerowa j.b.r – NASK), serwisów obsługujących płatności lub też innych podmiotów, z którymi Operator Serwisu w tym zakresie współpracuje.

3. Informacja o plikach cookies.

1. Serwis korzysta z plików cookies.

2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.

3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.

4. Pliki cookies wykorzystywane są w następujących celach: a. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości; b. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła; c. określania profilu użytkownika w celu wyświetlania mu dopasowanych materiałów w sieciach reklamowych, w szczególności sieci Google.

5. W ramach Serwisu stosowane są dwa zasadnicze rodzaje plików cookies: „sesyjne” (session cookies) oraz „stałe” (persistent cookies). Cookies „sesyjne” są plikami tymczasowymi, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika do czasu wylogowania, opuszczenia strony internetowej lub wyłączenia oprogramowania (przeglądarki internetowej). „Stałe” pliki cookies przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika przez czas określony w parametrach plików cookies lub do czasu ich usunięcia przez Użytkownika.

6. Oprogramowanie do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) zazwyczaj domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać zmiany ustawień w tym zakresie. Przeglądarka internetowa umożliwia usunięcie plików cookies. Możliwe jest także automatyczne blokowanie plików cookies Szczegółowe informacje na ten temat zawiera pomoc lub dokumentacja przeglądarki internetowej.

7. Ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.

8. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.

9. Zalecamy przeczytanie polityki ochrony prywatności tych firm, aby poznać zasady korzystania z plików cookie wykorzystywane w statystykach: Polityka ochrony prywatności Google Analytics

10. Pliki cookie mogą być wykorzystane przez sieci reklamowe, w szczególności sieć Google, do wyświetlenia reklam dopasowanych do sposobu, w jaki użytkownik korzysta z Serwisu. W tym celu mogą zachować informację o ścieżce nawigacji użytkownika lub czasie pozostawania na danej stronie.

11. W zakresie informacji o preferencjach użytkownika gromadzonych przez sieć reklamową Google użytkownik może przeglądać i edytować informacje wynikające z plików cookies przy pomocy narzędzia: https://www.google.com/ads/preferences/

4. Logi serwera.

1. Informacje o niektórych zachowaniach użytkowników podlegają logowaniu w warstwie serwerowej. Dane te są wykorzystywane wyłącznie w celu administrowania serwisem oraz w celu zapewnienia jak najbardziej sprawnej obsługi świadczonych usług hostingowych.

2. Przeglądane zasoby identyfikowane są poprzez adresy URL. Ponadto zapisowi mogą podlegać: a. czas nadejścia zapytania, b. czas wysłania odpowiedzi, c. nazwę stacji klienta – identyfikacja realizowana przez protokół HTTP, d. informacje o błędach jakie nastąpiły przy realizacji transakcji HTTP, e. adres URL strony poprzednio odwiedzanej przez użytkownika (referer link) – w przypadku gdy przejście do Serwisu nastąpiło przez odnośnik, f. informacje o przeglądarce użytkownika, g. Informacje o adresie IP.

3. Dane powyższe nie są kojarzone z konkretnymi osobami przeglądającymi strony.

4. Dane powyższe są wykorzystywane jedynie dla celów administrowania serwerem.

5. Udostępnienie danych.

1. Dane podlegają udostępnieniu podmiotom zewnętrznym wyłącznie w granicach prawnie dozwolonych.

2. Dane umożliwiające identyfikację osoby fizycznej są udostępniane wyłączenie za zgodą tej osoby.

3. Operator może mieć obowiązek udzielania informacji zebranych przez Serwis upoważnionym organom na podstawie zgodnych z prawem żądań w zakresie wynikającym z żądania.

6. Zarządzanie plikami cookies – jak w praktyce wyrażać i cofać zgodę?

1. Jeśli użytkownik nie chce otrzymywać plików cookies, może zmienić ustawienia przeglądarki. Zastrzegamy, że wyłączenie obsługi plików cookies niezbędnych dla procesów uwierzytelniania, bezpieczeństwa, utrzymania preferencji użytkownika może utrudnić, a w skrajnych przypadkach może uniemożliwić korzystanie ze stron www

2. W celu zarządzania ustawieniami cookies wybierz z listy poniżej przeglądarkę internetową/ system i postępuj zgodnie z instrukcjami:

a. Internet Explorer

b. Chrome

c. Safari

d. Opera

f. Android

g. Safari (iOS)

h. Windows Phone

i. Blackberry

Zalety gwarancji ubezpieczeniowych

 

Firmy usługowe, w tym zwłaszcza budowlane, dość często lwią część swojego zysku z kontraktów są zmuszone zostawić u zleceniodawcy w formie kaucji, która ma stanowić zabezpieczenie należytego wykonania kontraktu (w trakcie realizacji prac) lub właściwego usunięcia wad i usterek (w okresie udzielonej rękojmii i gwarancji).

 

W polskich warunkach jest to zwykle odpowiednio 10% i 3-5%. O ile zabezpieczenie na czas realizacji prac jest co prawda większe, ale składane na krótszy czas, o tyle zabezpieczenie dotyczące okresu rękojmii i gwarancji może być bardziej dotkliwe od strony finansowej. Dzieje się tak z co najmniej dwóch powodów:

  1. kaucja jest zatrzymywana na okres od 3 do 5 lat, a czasami i dłużej;
  2. istnieje ryzyko odmowy zwrotu kaucji (spór ze zleceniodawcą lub bezprawne zatrzymanie kaucji) albo braku możliwości jej odzyskania (upadłość lub likwidacja).

 

Jak widać, kaucja może być przyczyną nie tylko obniżenia faktycznego zysku z prowadzonej działalności oraz negatywnie wpływać na bieżącą płynność finansową, ale może także być trudna do odzyskania. Z tych właśnie powodów firmy sięgają po inne instrumenty, które mają na celu uniknięcie tych problemów. Jednym z takich rozwiązań są gwarancje ubezpieczeniowe, które stanowią dobrą alternatywę dla gwarancji bankowych i właśnie w takim kontekście chciałbym pokazać zalety gwarancji ubezpieczeniowych w kilku aspektach.

 

Zabezpieczenie regresu

 

Podstawowym zabezpieczeniem, jakiego wymaga ubezpieczyciel są weksle własne in blanco (czasami z klauzulą "bez protestu"), które są najcześciej wystarczające, jeżeli sytuacja finansowa firmy jest dobra. W trudniejszych przypadkach może być konieczne złożenie dodatkowych zabezpieczeń w postaci przełwaszczenia, zastawu lub hipoteki. Bardzo rzadko występuje zabezpieczenie w postaci blokady środków na rachunku pieniężnym, a nawet jeśli to zwykle nie przekracza ono wówczas 30% wartości udzielonej gwarancji. Wszyscy nasi klienci posiadają limity na gwarancje zabezpieczone wyłącznie weklsami.

 

Cena

 

Koszt wydania gwarancji sprowadza sie tylko do jednej pozycji - składki, która wyliczana jest według stawki wynoszącej zwykle od 0,5 do 2,5% od wartości gwarancji za każdy rok jej obowiązywania (naliczane proporcjonalnie za każdy miesiąc). Przy małych gwarancjach stosowane są składki minimalne wynoszące najeczęściej od 300 do 1 000 zł. Ubezpieczyciele nie pobierają opłat za udzielenie limitu na gwarancje, ani za prowizji przygotowawczych, jak czynią to zwykle banki. Nie bez znaczenia dla kosztu gwarancji jest również wskazany wyżej poziom zabezpieczeń, który najczęściej nie wymaga dodatkowych wydatków.

 

Bilans

 

Gwarancje ubezpieczeniowe oraz limity na gwarancje ubezpieczeniowe nie stanowią zobowiązań i nie są ujmowane w bilansie, tak jak dzieje się to w przypadku gwarancji bankowych oraz limitów na gwarancje udzielanych przez banki - instrumenty bankowe są w bilansie ujmowane tak jak kredyty bankowe. Ma to niebagatelne znaczenie dla oceny sytuacji finansowej firmy.

 

Zdolność kredytowa

 

Ani udzielenie przez ubezpieczyciela gwarancji, ani zawarcie umowy o limity nie ma bezpośredniego wpływu na ocenę zdolności kredytowej. W przypadku gwarancji bankowych oraz limitu na gwarancje w banku jest dokładnie odwrotnie - zdolność kredytowa jest pomniejszana o zobowiązania z tytułu limitu lub gwarancji.

 

Wady

 

Jak widać z powyższego zestawienia gwaranjce ubezpieczeniowe posiadają szereg zalet w stosunku do gwarancji bankowych. Nie można oczywiście nie wspomnieć o wadach, do których należą:

  • mniejsza akceptowalność wzorów gwarancji
  • ograniczony zakres zamian treści gwarancji
  • częstsze przypadki odmowy wydania gwarancji

Powyższe wady można niwelować poprzez odpowiednie przygotowanie limitów i wzorów gwarancji oraz wprowadzenie procedur dotyczących negocjowania wzorów gwarancji.

Tags: gwarancje, , bilans, budownictwo, kaucja

DrukujE-mail